donderdag 22 mei 2014

Cadeautjes

Voor moederkesdag maakte ik opvouwbare tasjes uit "Zo geknipt".  Eentje voor mijn mama en eentje voor mijn schoonmama.

Ik maakte ook ineens eentje extra, ahja 2 of 3 zoveel verschil is dat niet, voor een tante die al eens had laten vallen dat ze dat wel een leuk en handig zakje vond :-)
 

Voor mijn zus die vandaag jarig is, heb ik een rok gemaakt.  Ze wou graag een gemakkelijke rok die lang genoeg is (de meeste rokken zijn iets te kort voor haar).  
Enkele afmetingen opgenomen, twijfels over de stof en kleur maar uiteindelijk werd het een A-lijn jeansrok met bovenaan boordstof.  Het patroon komt uit "allemaal rokjes" maar heb ik aangepast zodat voorpand en achterpand even breed zijn.  
  

Ik heb lang getwijfeld of ik zakken zou toevoegen maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.  Stel je voor dat de rok veel te groot of zelfs te klein is.  Al dat werk :-) voor niets.
Maar nu dat ik een gepast patroon heb, voorzie ik nog wel een zomers rokje met zakken voor mijn zus.

Groetjes  

7 opmerkingen:

  1. Hoe naai je dat label erin? Je hebt de rok met de locker gemaakt, maar hoe doe je dat dan? Ik wil graag maatlabels aan m'n rokjes toevoegen, maar ik zet ze met de locker in elkaar en die snijdt natuurlijk aan die kant

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk om uit te leggen :-)
      Eerst lock ik gewoon de boordstof aan de rok.
      Dan leg ik mijn labeltje onder het lockstiksel en naai het met het naaimachine en enkele steekjes vast aan het lockstiksel.

      Ik weet niet of je mijn uitleg snapt?

      Verwijderen
  2. Makkelijke tasjes en leuk om cadeau te geven, onlangs ook gemaakt!
    Rokje is supermooi en leuk met de kersjes erop!

    BeantwoordenVerwijderen