zaterdag 19 april 2014

Een verjaardagskleedje voor Hanne, dacht ik!

Soms zie je het als mama helemaal verkeerd en word je daar ook op gewezen door je dochter. Morgen is Hanne haar verjaardagsfeestje, zucht, mijn kleine meid wordt al 7 jaar!
En natuurlijk wou ik zelf een verjaardagskleedje maken voor haar.

Het stofje voor het kleedje werd eerst een hemdje voor Wout en Hanne vond het zo'n leuk stofje, dus bestelde ik nog wat bij Eulala c'est chic.  Ik zag het al helemaal voor mij, Hanne en Wout assorti gekleed!

Het werd de rechte jurk uit SVDHZ, met mouwen en een kraagje.


En toen was het kleedje af, tijd om te passen.
Het past, jeej, maar dan volgde de commentaar.  Geen opbouwende kritiek, neen, gewoon simpelweg de minpunten opgesomd!
Het kleedje heeft veel te lange mouwen, eigenlijk wou ze eentje zonder mouwen.
Het kleedje zwiert niet als ze draait, het is gewoon saai recht.
Het kleedje heeft weer een rits, ze wilt drukknoopjes.

Als mama zijnde zucht je dan eens heel diep om dan tot een compromis te komen met je lieve dochter.  Het kleedje is nu een paaskleedje en dus gaan zus en broer assorti paaseitjes rapen.
Voor haar verjaardagsfeestje morgen maak ik nog een ander dat hopelijk wel voldoet aan een bijna-7-jarige haar eisen!







9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke fotos. Vooral die tweede. En ben je nu nog een jurk aan het maken? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol, wel jammer seg, zo'n mooi kleedje! Gelukkig is het goedgekeurd voor 'maar' Pasen dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes zo last minute... en wat een super lieve mama ben je dan om nog snel wat nieuws te maken! Deze vind ik ook erg leuk hoor! Fijne dag morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel schattig zo assorti :-)
    Veel succes met het nieuwe kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind deze heel mooi! Die strook onderaan vind ik super. Wel wat volwassen misschien - ga het gelijk voor mijzelf onthouden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jurkjes die niet zwieren als je draait, die krijgen het hier meestal ook harder te verduren bij de keuring... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tekende je de mouw zelf, of past er eentje op (die van de kaptrui bijvoorbeeld)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de mouw zelf getekend adv van de mouw van idd de kaptrui en deze dan wat aangepast tot ze paste. Niet helemaal zoals het moet dus maar het was wel gelukt :)
      In svdhz 2 staat een kleedje met mouw denk ik.

      Verwijderen
    2. Dankjewel, dat ga ik ook proberen! Svdhz 2 heb ik nog niet in huis, ik wacht op wat meer reacties op verschillende blogs :-)

      Verwijderen