vrijdag 10 januari 2014

Mijn allereerste hemdje

Het stond al zolang op mijn to-do-lijstje en de stof lag al een tijdje klaar.
En dan gisteren ben ik er eindelijk aan begonnen, een hemdje voor Wout.

Het is een eenvoudige versie geworden zonder zakjes en met korte mouwen maar ik ben er toch heel content van.  Er gaan er zeker nog volgen!

De kraag waar ik het meeste schrik voor had, viel uiteindelijk goed mee dankzij de duidelijke foto-uitleg in ottobre.  Het knopenpad is niet helemaal zoals het zou moeten maar die uitleg kon ik niet goed volgen en heb ik gewoon op het gevoel gemaakt.

De knoopjes zijn zwarte sterretjes kamsnaps.
En het patroon komt uit de ottobre van 6/2012, de Lenni maar dan met korte mouwen.



9 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik ben met net hetzelfde hemdje bezig! Ik vind dat ronde omzomen onderaan wel niet zo gemakkelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de zoom maar 1 keer omgeplooid omdat het hemdje anders te kort werd. En dat lukte wel goed, ik denk als je de zoom 2 keer omplooit dat het dan idd moeilijker wordt om het mooi gelijk te krijgen.

      Verwijderen
  2. Het ziet er nochtans niet uit alsof dit je eerste hemdje is, knap gedaan!
    hier verkies ik ook kamsnaps ipv knopen, gaat veel vlotter om aan en af te doen bij zo'n kleine mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wout ritste daarstraks alle kamsnaps in 1 keer open, vond hij geweldig!
      Tja het uitkleden ging wel snel zo maar of die kamsnaps dat aankunnen ... :)

      Verwijderen
  3. Leuk stofje ook. Ik heb ook een hemdje gemaakt een tijdje geleden, vond het niet makkelijk. Mooie krullen heeft Wout trouwens

    BeantwoordenVerwijderen