vrijdag 18 oktober 2013

Toiletzak voor manlief

De man des huizes was dinsdag jarig.
En ik wou graag nog iets zelf maken als extraatje, een toiletzak.

Ik heb de afmetingen van het ritstasje uit het boek "zo geknipt" aangepast en het lusje weggelaten. 
Lijkt een simpel dingske, een ritstasje met een kant en klare applicatie, daar kan ik toch niets mis mee doen!  Ik heb al ritstasjes gemaakt en al applicaties op stofjes gestreken, piece of cake!

Maar tja, de applicatie keurig op de lap stof gestreken, een sierdraadje gestikt, rode paspel ertussen, de rits vastgenaaid aan de stofjes en dan alles eens mooi glad strijken voor de top stitch.  Maar dan, ik strijk over de applicatie, een luide NEEEE komt in mij op maar het was te laat!  De applicatie was om zeep!


Toch maar de toiletzak afgemaakt, misschien ziet hij het wel niet. 
En natuurlijk doet mijn lieve man wat een lieve man hoort te doen, heel blij zijn als hij de toiletzak krijgt.  De fouten ziet hij niet :)

En ondertussen zit de toiletzak gevuld klaar in ons koffertje voor Londen!
Groetjes sandra

4 opmerkingen:

  1. Ik zie vooral een hele mooie toiletzak! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Heb je dat zelf geknipt? Of was het een kant en klare applicatie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neenee niet zelf geknipt, veel te veel letters. Het is een kant en klare applicatie van Mamarieke.

      Verwijderen