donderdag 5 september 2013

Waterdicht lunchtasje

De voorbije jaren kwam Hanne af en toe eens thuis met een lekkende drinkbus en een nat rugzakje.  Niet echt een groot probleem want water droogt op zonder plekken en in de rugzak van een kleutertje zitten geen belangrijke schriften of papieren. 

Maar nu gaat ze naar het eerste leerjaar en nu zitten er wel belangrijke papieren, schriftjes en een agenda in de boekentas.  Dus daarom kocht ik een stukje toile cirée en maakte een waterbestendig lunchtasje voor Hanne.  Eentje dat perfect in haar boekentas past en waar al haar doosjes en drankjes in passen.

Het was de eerste keer dat ik toile cirée heb gestikt.  Alles ging goed totdat het tasje helemaal in elkaar stond en ik bovenaan de rand wou doorstikken.
De toile bleef plakken aan mijn naaimachine, niet aan het voetje maar aan het naaimachine zelf.  Maar toen kreeg ik de tip om patroonpapier tussen het naaimachine en de toile cirée te leggen en kon ik weer verder.

Iedereen tevreden want dochterlief haar lievelingskleuren op het moment zijn blauw en rood en ik omdat de agenda en werkjes niet nat kunnen worden.

4 opmerkingen: