vrijdag 12 juli 2013

Jurkje uit de nieuwe ottobre

Ik had voor Hanne vorige week 2 tricots besteld om te combineren tot een omkeerbaar topje.

Maar toen kreeg ik de nieuwe ottobre in de brievenbus en daar sprong dadelijk één kleedje uit. 
 
Natuurlijk wou ik dat kleedje maken met de 2 bestelde tricots.  Maar ik had maar 75cm van het vlinderstofje en de ottobre schreef 110cm voor maat 134. 
Maar ja het kleedje en de stofjes zaten in mijn hoofd en ik ben beginnen tekenen, meten, plooien en rekenen.  En het is gelukt, ik heb het rokgedeelte 2 cm korter moeten maken, de zoom ook iets korter en dan 2 cm bij de lime tailleband gevoegd.
En dit is het resultaat:
 
Groetjes sandra



11 opmerkingen:

  1. Keitof! Ik vind dat ook zo'n prachtig modelletje.
    En als ik even mag vragen, hoe heeft u die halsbies daar zo mooi aan gekregen? Want hier lebbert ie volop en ik snap maar niet wat ik nu fout doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je :-)
    Ik heb de bies tijdens het stikken iets uitgerekt, dus de bies is korter dan de stof. Heb je dat ook zo gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jup, bies is 4/5 van de stof. En ik heb het op Mamasha's boordstof manier aangezet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, als je boordstof gebruikt dan kan het wel zijn dat je een nog korter bies moet gebruiken.
    In de ottobre geven ze voor een bies van tricot aan dat je de lengte van je stof moet vermenigvuldigen met 0,85. Voor boordstof is dit met 0,70 misschien zelfs nog minder afhankelijk van de boordstof. Ik heb de bies met tricot gemaakt trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Heb het bovenste deel terug losgeknipt en volgens de 0.85 methode gewerk en de band ook een heel stuk breder genomen en 't is gelukt! Bedankt voor de tips!

      Verwijderen
  5. Leuk! Super mooi stofje ook! Ook geschikt voor mama's, vind ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Roelien Akkerman15 januari 2015 om 16:25

    Hallo,
    Kan ik het patroon misschien van je kopen?? Gewoon overgetrokken op patroonpapier met werkbeschrijving erbij in maat 110 en ik ben heel blij! Kan het tijdschrift nergens meer in het Nederlands krijgen. Wil er wel voor betalen of ik stuur een gefrankeerde envelop naar je toe.

    Mvg
    Roelien Akkerman

    BeantwoordenVerwijderen