maandag 1 juli 2013

Jurkje met ronde kraag

Na de shorts had ik nog eens zin om een kleedje voor Hanne te maken.  In mijn stoffenkast vond ik nog een zomers katoentje en bijpassende rode paspel.  En in het boek SVDHZ een patroon voor een jurkje met ronde kraag, ideaal!






Op de ronde kraag heb ik toch wat gesukkeld maar dat is uiteindelijk goed gekomen.  En ook stikte ik het paspel eerst bovenaan de kraag waar het eigenlijk niet thuis hoort volgens de boek.  Maar ik volg instructies niet zo nauwkeurig dus ik liet de paspel zitten en stikte nog een stuk paspel onderaan de kraag.  Ik vind het wel tof zo.

Achteraan heeft het jurkje een witte blinde rits.  Op deze rits heb ik voor de eerste keer mijn plastieken blinderitsvoetje getest en het is nog redelijk goed gelukt.  Op sommige plaatsen zie je de rits nog een beetje maar door de rimpels valt het helemaal niet op, toch?  Het belangrijkste is toch dat hij vlot open en toe gaat en dat doet het, dus...

Groetjes

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jurk. Ben me momenteel ook aan het wagen aan dit model en ik hoop dat het er ook zo geslaagd zal uitzien. Leuke blog trouwens. Je hebt er alvast een volger bij. Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen