donderdag 13 juni 2013

Kleedjes voor de barbie

Zaterdag mag Hanne naar het verjaardagsfeestje van een vriendinnetje, Fien. 
Als cadeautje wilt Fien graag kleedjes voor haar barbies, dus wij gingen op zoek!  Maar dat viel een beetje tegen, weinig keuze en redelijk duur.

Dus besloot ik om het zelf eens te proberen, gewoon zo uit mijn hoofd met een barbiepop als model.  Amai, wat een prulwerkje maar ideaal om kleine restjes stof op te gebruiken. 

Het eerste dat ik maakte was het rode rokje met een tailleband van paarse boordstof.  Tja niet geheel naar de zin van mijn dochter want Fien wilt kleedjes, van rokjes heeft ze niets gezegd.

 
Ok dan maar aan een kleedje beginnen.  Het eerste kleedje is het gele waarvan het bovenstuk uit boordstof is gemaakt en het rokgedeelte een cirkelrokje is.  Heel gemakkelijk kleedje om te maken en om aan te doen.
Het 2de kleedje is een lange avondjurk, in het rokgedeelte zitten plooitjes en het kleedje wordt vanachter gesloten door een witte kam snap aan de schouderbandjes.
En dan het 3de en laatste kleedje is een roze met een rimpelrokje en vanachter klittenband om te sluiten.
 
En om deze kleedjes in te steken heb ik Fien haar naam op een ritstasje (eerder al gemaakt maar nog geen echte bestemming) geflockt.
 

Dadelijk nog eventjes langs de winkel en nog iets kleins kopen voor erbij te steken.  Ik heb nog een puzzel van Barbie gekocht voor bij de kleertjes cadeau te geven.  En dan maar hopen dat Fien er blij mee gaat zijn.

3 opmerkingen:

  1. LEuk hoor. Lijkt mij een heel gepriegel. Vroeger heeft mijn moeder ook barbieklerem voor mij gemaakt. Ook een trouwjurk (witte boordstof voor het bovendeel, witte gladde stof voor het rokdeel en een kantrandje onderaan de rok)

    BeantwoordenVerwijderen