donderdag 23 mei 2013

Rokje van spons

Ik was al enkele toffe shortjes in spons tegengekomen en ik wou ook wel eens proberen om met spons te werken.  Toen zag ik hele mooie spons bij de stoffenfee, perfect voor een shortje of rokje voor Hanne.  Direct besteld en uit enthousiasme al bijna vergeten voor te wassen, ahum.

Vandaag heb ik er dan een rokje van gemaakt, het patroon komt uit de laatste ottobre en heeft aan de zijkanten een strook van roze boordstof, bij gebrek aan gewone roze tricot..  De tailleband is ook gemaakt van de spons en met een elastiek erin. 
Hanne is er heel blij mee en gaat het rokje morgen op schoolreis al aandoen!



Ik had slechts 25cm spons besteld dus er bleef niet veel over nadat het rokje af was.  Maar toch nog genoeg om een legging met gaatjes te "pimpen".  Ik heb de legging net boven de gaatjes afgeknipt en er dan een dubbele strook spons ondergezet.  Nu kan ze het dragen als legging maar ook als short.



6 opmerkingen:

  1. Heel leuk - alleen : wat is 'spons'?
    Kennen wij noorderlingen het als badstof of is het wat anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja :)
      Ik denk dat spons een soort rekbare bastof is, met minder lusjes in. Het is dus geen echte badstof maar geen idee hoe jullie het noemen.
      Bij ons werden vroeger (nu nog) sponsen shortjes gebruikt bij de potjestraining.

      Verwijderen