donderdag 4 april 2013

De lente mag beginnen!

Het lentejasje voor Wout is eindelijk af, laat de lente nu maar komen!

Eerst dacht ik nog, kom laat ik eens een jasje maken voor Wout.  Zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn als ik de instructies letter voor letter volg.  Tja klinkt simpel maar dat ik die instructies soms gewoon niet kan volgen, daar had ik natuurlijk niet aangedacht!

Verschillende avonden heb ik geknipt, genaaid, los getornd (viel eigenlijk nog mee), nagedacht, hulplijn ingeroepen en ook weleens gegrommeld.  Maar uiteindelijk is het volledige gevoerde jasje helemaal af, inclusief een kap, een lusje om het jasje op te hangen en een windvanger achter de rits (jaja).
De voering is gemaakt van een vrolijk ribfluweel, de buitenstof is paarse gabardine en het volledige jasje is behandeld met een waterdicht product. 

De foto's zijn zonder model want Wout besliste om niet mee te werken.  Ik kan het hem niet kwalijk nemen want er zijn 2 kiezen tegelijk aan het doorkomen en mijn klein ventje ziet er serieus vanaf.




Hanne had ook een mooie jas in de ottobre gezien maar ik weet niet of ik het aandurf om nog eens een jas te maken.  Ze zou deze graag in het rood willen, zonder de strik.

Groetjes

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk geworden! Heb je deze gezien? ;)

    http://zolderwerk.les-bastides.nl/?p=3481

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmm misschien moet ik toch maar eens proberen om de jas voor Hanne te aken. Ziet er wel sjiek uit in het rood :)

      Verwijderen
  2. Heel mooi geworden! Volgens mij is die rits ook supernetjes ingezet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.
      De rits zit er volgens mij wel goed in, nergens een bobbeltje ofzo. Alleen bovenaan de rits heb ik aan 1 kant iets fout gedaan (maar ik weet niet wat) dus de rits is zeker niet perfect. Maar het stoort absoluut niet en het blijft zo :)

      Verwijderen
  3. Heel erg leuk geworden. Ik vind de voeringstof echt heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u :)
      Voeringsstof heb ik eens op het stoffenspektakel gekocht voor een paar euro, kon ik echt niet laten liggen.

      Verwijderen
  4. Wat super leuk! Gezellige voering inderdaad! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal vergeten te zeggen volgens mij dat je stofjes binnen zijn hoor :) en super lief dat extra vis tricotje! :)

      Verwijderen