maandag 1 april 2013

2 snelle zomerse rokjes

Voor Wout ben ik een jasje voor de lente aan het maken.  Maar omdat dat toch niet zo'n gemakkelijke opdracht is, heb ik maar eventjes tussendoor 2 snelle zomerse rokjes voor Hanne gemaakt.

Het eerste is een rimpelrokje met paarse boordstof als tailleband en een biaisje onderaan.  Het stofje is een dun katoentje, ideaal voor de zomer (als die er ooit komt!)





Het tweede rokje is nog sneller klaar.  Het is volgens deze methode gemaakt.  Je neemt gewoon een hemd, knipt er een stuk onderaan af, zet er een tailleband van boordstof aan en klaar is het zomerse rokje!


En hier zijn de stofjes die morgen op de post gaan voor de lap swap.  Ik ben heel benieuwd welke stofjes ik in de plaats ga krijgen en wat anderen van mijn lapjes stof gaan maken!

 
Groetjes

2 opmerkingen:

  1. He, wat een geweldig idee dat shirt-rokje!! En super leuke stofjes voor de swap... ik ben een bofkont dat ik alle stofjes in het echt mag zien! :) Ik houd de post in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke rokjes weer! Dat stofje met die kikkers vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen