vrijdag 22 maart 2013

Oefenen voor het verjaardagskleedje

Over een klein maandje wordt Hanne al 6 jaar!
Nu ben ik natuurlijk van plan om zelf het verjaardagskleedje te maken.  Hanne heeft zelf al de stofjes gekozen en dit was het ideale excuus om eindelijk het boek "stof voor durf het zelvers" in huis te halen. 

Valt het op dat Hanne haar lievelingskleur rood is?


 
















Voordat ik in deze stof ga knippen, ga ik eerst oefenen met andere stofjes tot we het perfecte kleedje hebben.  Het eerste kleedje is een simpel bovenstukje met achteraan een blinde rits en het rokdeel is gerimpeld. 
Nuja het zou geen proefkleedje zijn als het al direct perfect is hé. De blinde rits is uiteindelijk niet zo blind want blijkbaar heeft mijn oude naaimachine geen blinde-rits-voetje. Ook kreeg ik de rits bovenaan het kleedje niet helemaal mooi afgewerkt.
 

 




 
 
 
Het rokgedeelte is goed gelukt en Hanne is heel blij met het kleedje maar het is nog niet wat ik voor een verjaardagskleedje wil. 
Op naar het volgende proefkleedje dus ... misschien met een cirkelrokje onderaan?

Groetjes

1 opmerking: