maandag 11 februari 2013

Tekentasjes

Gisteren een productieve zondag achter het naaimachine gehad ...






Eerst een snel zakje gemaakt voor het neefje. Hij is nog geen 2 jaar maar tekent (kribbelt) al heel graag, zijn mama wou graag een simpel zakje voor zijn kleurpotloden. Ik heb het gemaakt zoals mijn hoesje voor de gsm maar dan gewoon iets groter en met klitteband als sluiting.
 
 

Dan nog een "tekentasje" voor dochterlief, een hele simpele versie en de stofjes zijn gekozen door de dochter (niet echt mijn keuze maarja het was dan ook niet voor mijn eigen bedoeld). 





En omdat het tekentasje voor dochterlief redelijk snel in elkaar zat, heb ik ook nog eentje gemaakt voor een vriendinnetje.  Ze gaat volgende week op vakantie met het vliegtuig dus zo een tekentasje komt altijd wel van pas.  De buitenkant is van jeans met in felblauwe flockfolie haar naam.  De binnenkant is nog een restje van een laken.

En als laatste een gevoerde broek voor zoonlief gemaakt.  De stof is een soort donkerpaarse canvas en als knielappen heb ik 2 treintjes van flockfolie erop gestreken.  Manlief vindt het persoonlijk niet zo geweldig, hij werkt nochtans met treinen maar tja...
Misschien als de zoon de broek aanheeft dan hij nog van gedacht verandert, we zullen zien.


Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen