dinsdag 5 februari 2013

Rokjes

Goedemorgen,

gisteren ben ik voor de 2de maal op naailes geweest.  Geen professionele naailes maar eentje om een simpel rokje te maken, gezellig wat te babbelen en elkaar wat tips te geven.

Mijn eerste rokje MET beleg en een rits is een feit! 
Het is een A-lijntje geworden van donkerblauw fijn ribfluweel.  Het verliep redelijk vlotjes, met hier en daar een klein schoonheidsfoutje maar eigenlijk zie je dat niet van ver hoor :-)


Na dit rokje was ik ook nog begonnen aan een klokrokje (uit het boek allemaal rokjes)  van tricot met boordstof.  Het stofje, een dikker soort tricot dat niet zo heel erg rekt, vind ik prachtig en ik kan niet wachten tot dochterlief het aan heeft.
De zoom heb ik nog niet afgewerkt, ik heb mijn twijfels nog.  Hoe zouden jullie dit rokje vanonder afwerken?


Groetjes

2 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn tricotjurk en rokjes met een tweelingnaald gedaan aan de onderrand. Gewoon zoom strijken en dan met tweelingnaald stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk geworden. Rand kun je afwerken met een rolzoom als je een lockmachine hebt of inderdaad omzomen met een tweelingnaald.

    BeantwoordenVerwijderen